דמנציה סופנית Things To Know Before You Buy

Wiki Article

על כן במאמר זה יינתן פרוט רב על שלבי האלצהיימר ועל התסמינים האופייניים.

חולים רבים שמגיעים לשלב המתקדם של המחלה, מועברים לבתי אבות כיוון שלא ניתן לטפל בהם בביתם. יש חולים דמנטים שסובלים מבעיות כמו פצעי לחץ - ואז הם מועברים ליחידות מיוחדות לצורך סיעוד מורכב.

ישנן מספר מחלות הכוללות תסמינים שונים של דמנציה, המשותף לכולן הוא שינויים במוח המחמירים עם הזמן ובאים לידי ביטוי בירידה הדרגתית בתפקודים מנטליים, קוגניטיביים, התנהגותיים ומוטוריים. 

באופן כללי, כל יציאה למקום לא מוכר גורמת להם לבלבול ואני ממליצה למשפחות לחולים דמנטיים להימנע מהוצאת החולה מהבית, גם לא לאירועים משפחתיים ולא לארוחות חג. עדיף להשאירם בסביבה הטבעית".

מהבחינה הרפואית, מאחר שבשלב זה המערכת החיסונית של החולה חלשה והוא חשוף להידבקות בזיהומים, הטיפול בבית מפחית כמעט לחלוטין סיכוי לזיהומים. 

מבחינת תסמינים חיצוניים, אם הגעתם לחלק זה באתר של צבר רפואה אז אתם לבטח מכירים היטב את התסמינים, המתפתחים במשך תקופה עד להחמרה שכבר מהווה פגיעה מהותית בתפקוד היומיומי של החולים. נציינם בקצרה כדי להשלים את התמונה: פגיעה בזיכרון, ליקויים ביכולת הלמידה של המוח, פגיעה שפתית, פגיעה בעיבוד מידע, קשיים משמעותיים בהתמצאות במרחב, שינויים קיצוניים בדפוסי אופי והתנהגות, ובשלבים מתקדמים חוסר יכולת לזהות בני משפחה, אובדן יכולת הבליעה, וכן הלאה.

שינויים בהתנהגות ובאישיות, כולל חשדנות, מחשבות שווא וכפייתיות, חזרתיות על פעולות כמו ספיקת כפות הידיים או קריעה של ניר.

ההימצאות בבית, בסביבה מוכרת ולא מנוכרת כמו בית חולים או מוסד סיעודי, מפחיתה את הלחץ והבלבול של המטופלים ואת העומס על בני המשפחה. . מחקרים רבים מראים כי למרות ההתדרדרות הקוגניטיבית המשמעותית בשלבים המאוחרים של מצבי דמנציה, אם מוציאים את החולה מביתו חלה החמרה מהותית במצב התפקודי וההתנהגותי. בסופו של דבר, גם עבור חולי אלצהיימר מתקדמים, הבית הוא הסביבה הטובה, המוכרת והמכבדת ביותר.

חיפוש סגור לתרומה דמנציה בשלבים מתקדמים

  הטיפול הפליאטיבי יכול להינתן במסגרת מערכות המטפלות בבית (אשפוז בית, הוספיס website בית בשלבי מחלה אחרונים) או באשפוז במוסד במחלקות המיועדות לטיפול סיעודי בהתחשבות בפגיעה הקוגניטיבית של המטופל. 

התקדמות מהפכנית במאבק באלצהיימר בזכות טיפול אנטי דלקתי חדש

טיפול נפשי ע"י אנשי מקצוע עם ניסיון בעבודה עם דמנציה יכול לסייע בהתמודדות עם תסמיני הדיכאון והחרדה. 

אחוזי דלקת ריאות, חום, הפרעת אכילה, אירועים מלחיצים כמו קוצר נשימה, כאב, פצעי לחץ, אי שקט ואספירציה היו גבוהים יותר בשלושת החודשים האחרונים לפני המוות.

איך מתמודדים ומתכוננים לפרידה מבן משפחה המצוי בשלב האחרון של הטיפול הפליאטיבי, ולקראת סיום החיים? ד"ר טל פרגר מסבירה כי תהליך ההכנה לפרידה מתחיל הרבה קודם לשלב האחרון הזה: החולה ובני המשפחה מקבלים מידע מקיף אודות המצפה להם.

Report this wiki page